20 czerwca 2015

Amerykańskie Pankejksy

Śniadanie w iście amerykańskim stylu. Puszyste pankejksy oblane syropem klonowym i z górą słodkich truskawek na wierzchu. Długo szukałam, wiele przetestowałam-ale te nie dorównują żadnym :) Zdecydowanie najlepszy przepis, ciasto ma idealną konsystencję i świetnie wyrasta. Koniecznie wypróbujcie!

Przepis na 4 porcje

1/2 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki pszennej razowej
1 łyżka cukru
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
3 łyżki rozpuszczonego masła
1 1/2 szklanki maślanki

Suche składniki mieszamy w dużej misce. Dodajemy jajka i masło, mieszamy ciasto bardzo dokładnie, powoli wlewając maślankę. Na rozgrzanej suchej patelni smażymy placuszki wielkości 10cm tak długo, aż się zarumienią. Podajemy na ciepło z syropem lub sokiem i ulubionymi owocami. Smacznego :)




4 komentarze

  1. Ja mieszam wcześniej suche składniki wielkim słoju (oczywiście używam proporcjonalnie większej ilości ;)). Gdy mam ochotę na pankejksy ( a mam dość często ;)) wystarczy, że dodam mokre składniki, wymieszam i na patelnię :) Uwielbiam :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno spróbuje bo wyglądają strasznie apetycznie!! :)
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

TOP